DIES-Publikationen & Lehrmaterialien
Auf dieser Seite finden Sie gebündelt alle Studien und Veröffentlichungen, die im Rahmen von DIES-Maßnahmen erarbeitet worden sind.
DIES-Studie
State of Play: Higher Education Management Training Schemes in the Field of Development Cooperation
Zitierweise:
Rumbley, L., Ullerö, H., Choi, E., Unangst, L., Woldegiyoris, A., de Wit, A., Altbach, P. (2017). State of Play: Higher Education Management Training Schemes in the Field of Development Cooperation. Boston: Boston College Center for International Higher Education.International Deans´ Course
- International Deans’ Course (IDC) in Afrika / Südostasien
- International Deans´ Course (IDC) in Lateinamerika
University Leadership and Management Training Programme (UNILEAD)
- UNILEAD Leading Higher Education: Celebrating the first ten years of UNILEAD
- UNILEAD Colombia 2022: Evento de lanzamiento programa UNILEAD 2022
Proposal Writing for Research Grants (ProGRANT)
DIES ProGRANT: Proposal Writing Courses for Research Grants
Management of Internationalisation (MoI)
Management of Internationalisation - Handbook for Course Coordinators and Administrators
Digital Transformation: Higher Education and Research for Sustainable Development (Bonn, 8.-9. November 2018)
Positionspapier
Digital Transformation: Higher Education and Research for Sustainable Development
Input-Paper
-
Digital Higher Education in Crisis Contexts, potential and risks for achieving the Sustainable Development Goals
Zitierweise:
Moser-Mercer, B. (2018). Digital Higher Education in Crisis Contexts, potential and risks for achieving the Sustainable Development Goals. Genf: Université de Genève (InZone). -
The Impact of Digitalisation on Higher Education in Africa
Zitierweise:
van Niekerk, J. (2018). The Impact of Digitalisation on Higher Education in Africa. Norwegen: Noroff University College. -
Digitalisation in Industrialised Countries – Opportunities and Societal Challenges
Zitierweise:
Orr, D. (2018). Digitalisation in Industrialised Countries – Opportunities and Societal Challenges. Berlin: Research Institute for the Economics of Education and Social Affairs. -
Digitalisation in Southern Powers: Growth and Transformation
Zitierweise:
Singh, S.(2018). Digitalisation in Southern Powers: Growth and Transformation. Delhi: Ashoka University.
Infomaterial
Female Leadership and Higher Education management in developing countries (Bonn, 28.-29. Juni 2017)
Infomaterial
-
Digital Higher Education in Crisis Contexts, potential and risks for achieving the Sustainable Development Goals
DIES-Kooperationen Afrika / Südostasien
Modulhandbücher zum Qualitätsmanagement
Die Universität Potsdam und die Universität Duisburg-Essen haben gemeinsam Lehrbücher für ihre in den o. g. DIES-Projekten durchgeführten Trainingskurse zur internen Qualitätssicherung entwickelt. Die 5 Modulhandbücher zum Qualitätsmanagement sind in englischer und französischer Sprache veröffentlicht und stehen zum Download zur Verfügung. Wir bitten bei der Nutzung um die Zitation, wie jeweils im Impressum genannt.
Die Links zu den englischsprachigen Modulen finden Sie hier:
Die Links zu den französischsprachigen Modulen finden Sie hier:
Kooperation mit dem Südafrikanischen Qualitätssicherungsnetzwerk (SAQAN) in der Südafrikanischen Entwicklungsgemeinschaft (SADC)
DIES-Studie
-
Regional Quality Assurance in Southern Africa (SADC)
Zitierweise:
Sursock, A.(2017). Regional Workshop on Identifying Capacity Building Needs for the Improvement of Internal (IQA) and External Quality Assurance (EQA) in Higher Education in Southern Africa (SADC). Pretoria: Deutscher Akademischer Austauschdienst. -
Identifying Capacity Building Needs for the Improvement of Internal (IQA) and External Quality Assurance (EQA) in Higher Education in Southern Africa (SADC)
Zitierweise:
Hoosen,S.,Chetti,Y.,Butcher,N.(2017).Regional Quality Assurance in Southern Africa SADC. Bonn: Deutscher Akademischer Austauschdienst.
Infomaterial
-
Regional Quality Assurance in Southern Africa (SADC)
Gefördert durch